تحقیقات جدید نشان می دهد خوردن بیش از اندازه گوشت در وعده های غذایی متعدد موجب افزایش خطر ابتلا به لخته شدن خون می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، تحقیقاتی که چند دانشگاه امریکایی انجام داده اند نشان می دهد وعده های غذایی شامل میوه و سبزیجات به میزان سی تا چهل و پنج درصد خطر ابتلا به لختگی خون را کاهش می دهد.
این بیماری موجب لخته شدن خون در رگها می شود و اگر لختگی به رگهای نزدیک ریه مریض راه پیدا کند موجب انسداد رگها و توقف جریان خون می شود.
این تحقیقات را چند دانشگاه امریکایی بر روی پانزده هزار نفر در طول دوازده سال انجام دادند.
ارسال شده توسط: admin1 | تاریخ ارسال: ۸ مرداد ۱۳۸۷ | بازدید:
موضوع: دستهبندی نشده